Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

ODKÚPIME VAŠU NEHNUTEĽNOSŤ

Ako napísať inzerát na predaj bytu

Pridané: 27.8.2021

Základom každého úspešného predaja bytu je vytvorenie pútavého inzerátu. Určite by ste nemali zabudnúť na to, že nedostatočný opis, nekvalitné fotografie a absencia základných informácií budú mať za následok nedostatočnú odozvu zo strany záujemcov a v niektorých prípadoch aj zníženie ceny predávaného bytu. Dbajte na to, aby váš inzerát vynikol a zároveň nebudil dojem textom preplneného a nudného literárneho diela. Ja sám skoro nikdy nedočítam inzerát nehnuteľnosti dlhší ako 10 viet.

Ako teda napísať pútavý inzerát? Čo by mal inzerát na predaj bytu obsahovať? Aké údaje by ste nemali opomenúť? Začnite sumarizovaním toho, čo by vás v postavení kupujúceho zaujímalo najviac resp. čo by ste o byte chceli vedieť vy. Čítali by ste veľmi „kvetnatý“ inzerát? Zaujímali by vás nepodstatné omáčky? Asi nie... Čítajte, čo podľa mňa nemôže v kvalitnom inzeráte chýbať.

Aké informácie má obsahovať inzerát pri predaji bytu?

  • okres, obec a ulica kde sa byt nachádza
  • zmienku o počte izieb (1, 2, 3, 4 a viac izbový byt...)
  • poschodie na ktorom sa byt nachádza a z koľkých poschodí bytový dom pozostáva (3/8 p., 2/5 p., 1/6 p., vyvýšené prízemie atď...)
  • vlastníctvo bytu (osobné vlastníctvo, alebo je vlastníkom družstvo?)
  • dispozícia
  • zmienku o príslušenstve (lodžia, balkón, komora, terasa, pivnica, garáž, predzáhradka atď...)
  • orientácia bytu resp. okien na svetové strany (VÝCHOD - ZÁPAD, SEVER - JUH atď...)
  • informáciu o tom, či sa v danom bytovom dome nachádza výťah a v akom je stave
  • sú v bytovom dome spoločné priestory? (kočíkareň, práčovňa, technická miestnosť, posilňovňa)
  • spôsob vykurovania
  • stav bytu (pôvodný stav, rekonštrukcia – celková alebo čiastočná, novostavba), rozpíšte čo konkrétne sa rekonštruovalo
  • typ materiálu z ktorého bol bytový dom postavený (tehlový bytový dom, panelový bytový dom)
  • je bytový dom po rekonštrukcii? Čo sa v rámci rekonštrukcie realizovalo? – vypíšte to
  • občiansku vybavenosť lokality (škôlky, školy, športoviská, banky, detské ihriská atď...) 
  • dobrá dopravná dostupnosť (električky, MHD, SAD)
  • možnosť a spôsob parkovania 
  • možnosti financovania kúpy (hypotéka alebo len hotovosť)
  • predajná cena - pre mňa inzerát bez konkrétnej ceny nie je vôbec zaujímavý a vzbudzuje u mňa do istej miery pochybnosti...
  • zmienka o energetickom certifikáte – pokiaľ v inzeráte ukazovateľ integrovanej energetickej hospodárnosti absentuje hrozí inzerentovi pokuta až do výšky 2.000 EUR (viac informácií o tejto problematike nájdete TU)

Nezabúdajte na kvalitnú fotodokumentáciu a pôdorys bytu. Využite možnosť 3D vizualizácie či video prezentácie. Inzerujte nehnuteľnosť na inzertných portáloch, ktoré vám pri zadaní kľúčového slova google vyhľadá na prvej strane(väčšinou sa jedná o nehnutelnosti.sk, topreality.sk, bazos.sk a reality.sk). Podporte inzerát topovaním poprípade zdieľaním na sociálnych sieťach.

Vytvorenie inzerátu na predaj nehnuteľnosti vyžaduje starostlivosť, pozornosť k detailom a schopnosť komunikovať výhody nehnuteľnosti tak, aby oslovili potenciálnych kupujúcich aj na emocionálnej úrovni. Buďte pravdiví a transparentní v informáciách, ktoré poskytujete, aby si kupujúci mohli vytvoriť realistický obraz o nehnuteľnosti. Dôležité je priblížiť potenciálnym záujemcom, prečo by práve táto nehnuteľnosť mohla byť ich budúcim domovom. Práca s profesionálnym realitným agentom alebo maklérom môže byť ďalším spôsobom, ako zabezpečiť, že váš inzerát bude účinný a že predaj nehnuteľnosti prebehne hladko. S dobrým inzerátom a správnym prístupom budete mať vyššiu šancu nájsť ideálneho kupca pre vašu nehnuteľnosť.

Na záver by som vás upozornil, že pravda v texte je to najpodstatnejšie čím by celý inzerát „mal dýchať“. Neklamte, nezatajujte a nevzbudzujte dojem, ktorým nehnuteľnosť reálne nedisponuje. Predstavte si, že by ste v polohe kupujúceho boli vy! Samotné zahmlievanie vás bude stáť minimálne to, že si odžijete veľa zbytočných obhliadok. Veľa kupujúcich si už dnes na obhliadky volá skúsených realitných maklérov či stavebných poradcov, ktorí vedia odhadnúť situáciu už pri prvej obhliadke. Majte na pamäti, že kupujúci dnes využívajú pri predaji aj asistenciu právnika, a tak sa neopláca zamlčať skryté chyby či právne problémy. Platí, že každá lož skôr či neskôr vyjde najavo...


Autor článku:

MGR. LUKÁŠ SOPKO, MBA, LL.M. - realitný maklér a CEO spoločnosti Diamond Reality / +421 902 198 170 / sopko@diamondreality.sk /

Rezidencia Krásna